Półwysep Helski, Zatoka Pucka i Wybrzeże Gdańskie

← Nadmorskie Wiadomości

WIADOMOŚCI Z POLSKIEGO WYBRZEŻA - Półwysep Helski, Władysławowo, Puck, Trójmiasto i okolice
Kalendarz Imprez na Lato 2018 nad Polskim morzemSalon kosmetyczny Venus

Część klientów Multimedia Polska m.in. odzyska abonament za 2 miesiące

2018-03-02

"Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. 

Co więcej, wszystkim klientom, którzy zawarli lub zmienili na odległość umowę z Multimedia Polska między 25 grudnia 2014 r. a 28 lutego 2018 r. należą się drobne prezenty w ramach przeprosin (NAWET JEŚLI NIE PRÓBOWALI ODSTĘPOWAĆ OD UMÓW!). Przykładowo, osoby, które w ten sposób zawarły umowy o dostęp do internetu otrzymają 5 GB internetu mobilnego; osoby, które wykupiły usługę telewizji kablowej dostaną trzy filmy za darmo; osoby, które zawarły umowy dotyczące telefonii komórkowej dostają 50 minut darmowych rozmów.

Szczegóły dotyczące zwrotów i rekompensat przyznawanych przez Multimedia Polska dostępne są na stronie operatora (multimedia.pl) w zakładce „Ważna informacja”

Uwaga! Po rekompensaty trzeba będzie się zgłosić, nie będą przyznawane „z automatu”. Klienci, którzy chcą z nich skorzystać, powinni skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta najpóźniej do 30 kwietnia br. Multimedia będzie też przypominała klientom o rekompensatach m.in. w systemie elektronicznym albo listownie.

Multimedia - decyzja UOKiK

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska.

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.

Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk.

Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r.

Multimedia Polska zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań. Propozycje spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu. O szczegółach zobowiązania przeczytaj w decyzji UOKiK.

 

 
Nordi.pl | wykonanie: StudioFX.biz
© 2018 Polwysep.pl | Kontakt